La Comercialització, tema 6.

Departament comercial i màrqueting:

El departament comercial de l'empresa:

Com em dit al tema anterior, les empreses s'organitzen per departaments, i ara parlarem del departament comercial.

El màrqueting: Quan parlem de màrqueting parlem de el PLA DE MÀRQUETING.
El pla de màrqueting consisteix en que els treballadors, empresaris i comerciants, abans de vendre els seus productes, o com desde el principi, mirar que venderán, a que es dedicarán, miren la competencia, els preus que venderíen els productes, per veure si la seva empresa o fabrica funcionará.

LA LOGÍSTICA:
 Les empreses han de tenir en compte alguns elements bàsics com la qualitat del producte i el preu. Això depèn directament del procés de fabricació. La logística es el conjunt d'activitats relacionades amb la gestió i la planificació de l'empresa pel que fa el control dels estocs i al transport i l'emmagatzament de les primeres matèries i els productes acabats.

EL CODI DE BARRES: El codi de barres és un sistema internacional d'identificació automàtica dels productes.










-També per transportar les mercancies, productes...d'un lloc a un altre, s'utilitzen els mitjans de transports, que poden ser vaixells, camions, avions...



Vaixell tranportan mercaderies.